niedziela, 26 września 2021

Modlitwa wstawiennicza - Uzdrowienie

 


 Kilka dni temu, wchodząc na Facebooka, pierwszy post jaki mi się ukazał  zapraszał do Domu Modlitwy Wstawienniczej, w dniu 02.10.2021 r., do parafii NMP Bolesnej we Wrocławiu na Strachocinie. Modlitwę ma poprowadzić Aleksander Bańka, będzie też blok dla posługujących lub pragnących rozpocząć posługiwanie modlitwą wstawienniczą, po przerwie Eucharystia i nabożeństwo z modlitwą uzdrowienia. Miałam jakąś ochotę pojechać na to spotkanie, zobaczyć ludzi, których dawno nie widziałam, posłuchać o czym będą mówili, jak będzie wyglądała ta modlitwa. Temat modlitwy wstawienniczej jest mi bliski, sama kiedyś posługiwałam taką modlitwą, jak żył ojciec Andrzej Smołka, ale nigdy nie była to moja modlitwa samodzielna, tylko w grupie. Raczej wykorzystywałam charyzmat proroctwa, wsłuchiwałam się co Jezus chce przekazać danej osobie. Teraz modlę się tylko na odległość, polecam Bogu ludzi, sprawy, które do mnie trafiają ( sms- y, wiadomości z grup wspólnotowych na Watsappie, messengerze ) w modlitwie osobistej...

Zadawałam sobie i Bogu pytanie czy po coś trafiłam na tę wiadomość, czy mam tam pojechać?

I przyszła do mnie myśl, że powinnam przekazać dalej to czego uczył nas ojciec Andrzej Smołka, jak żył, na temat modlitwy wstawienniczej. Kolejne dni tylko mi to potwierdzały.

 Zawsze uważał, że najlepszą nauką jest praktyka, po prostu trzeba zacząć się modlić nad ludźmi. Wysłał mnie do niego Jezus, abym uczyła się korzystać z mocy Ducha Świętego, widziałam w nim pierwszego apostoła, obdarzony był charyzmatami, cuda były jego udziałem, ludzie się do niego garnęli, chętnie dzielił się swoim doświadczeniem z innymi, ale byli to ludzie świeccy. Proponowałam mu kiedyś, aby zaczął uczyć kapłanów, kiedy mówił, że też kiedyś umrze i trzeba wiedzę o Duchu Świętym przekazywać dalej, ale on nie był zainteresowany nauką ich. Powiedział, że niech się uczą sami... Czy kapłani chcą się uczyć korzystania z mocy Ducha Świętego? Czy chcą wypędzać złe duchy, uzdrawiać, prorokować, ... ?... Do uwalniania ludzi spod władzy złego ducha mamy egzorcystów, od uzdrawiania wstawiennictwo świętych, niewielu jest zainteresowanych...

A jednak Jezus chce, aby kapłani korzystali z mocy, którą im dał.

Przepisałam notatki, które robiłam podczas rekolekcji  na temat uzdrowienia, które prowadził Ojciec Andrzej dla naszej wspólnoty Verbum i różnych osób z innych wspólnot, które zapisały się na nie, niektórzy przyjechali po uzdrowienie. Podawał wiele przykładów uzdrowień, uwolnień, których był świadkiem jak był na misjach w Afryce i w Polsce, których nie notowałam. Opowiadał o tym, że sam uwierzył, że to co jest opisane w Piśmie Świętym może dziać się obecnie, po spotkaniu ojca Emiliena Tardifa. Zapisywałam to co uznałam za najważniejsze z jego nauczania... Jeśli ktoś chciałby zacząć modlić się wstawienniczo korzystając z nauki Jezusa i pierwszych apostołów, to na pewno będzie to dla niego jasne... To jest doświadczenie Ojca Andrzeja Smołki, jego działanie było skuteczne. 


Rekolekcje w Polanicy Zdrój  12-14 02. 2016 r.

Temat : Uzdrowienie

Człowiek, to wg modelu biblijnego:

Ciało

dusza –serce, uczucia

duch – element nieśmiertelny, łączy nas z Bogiem

Bóg obiecuje uzdrowienie już w księdze Wj 23, 25-26 „ Będziecie oddawać cześć Panu, Bogu waszemu, gdyż pobłogosławi twój chleb i twoją wodę. Oddalę od ciebie wszelką chorobę.  Żadna kobieta w twoim kraju nie będzie miała przedwczesnego porodu i żadna nie będzie bezdzietna. Liczbę dni twojego życia uczynię pełną.”

Ps 41

Kierownikowi chóru. Psalm. Dawidowy.
Szczęśliwy ten, kto myśli o biednym <i o nędzarzu>2,
w dniu nieszczęścia Pan go ocali.

Pan go ustrzeże, zachowa przy życiu,
uczyni szczęśliwym na ziemi
i nie wyda go wściekłości jego wrogów.
Pan go pokrzepi na łożu boleści:
podczas choroby poprawi całe jego posłanie3.

Uzdrowienie jest częścią Jego charakteru

Wj 15, 26

26 I powiedział: «Jeśli wiernie będziesz słuchał głosu Pana, twego Boga, i będziesz wykonywał to, co jest słuszne w Jego oczach; jeśli będziesz dawał posłuch Jego przykazaniom i strzegł wszystkich Jego praw, to nie ukarzę cię żadną z tych plag, jakie zesłałem na Egipt, bo Ja, Pan, chcę być twym lekarzem».

2 Krl 5

1 Naaman, wódz wojska króla Aramu, miał wielkie znaczenie u swego pana i doznawał względów, ponieważ przez niego Pan spowodował ocalenie Aramejczyków. Lecz ten człowiek - <dzielny wojownik> - był trędowaty. 2 Kiedyś podczas napadu zgraje Aramejczyków zabrały z ziemi Izraela młodą dziewczynę, którą przeznaczono do usług żonie Naamana. 3 Ona rzekła do swojej pani: «O, gdyby pan mój udał się do proroka, który jest w Samarii! Ten by go wtedy uwolnił od trądu». 4 Naaman więc poszedł oznajmić to swojemu panu, powtarzając słowa dziewczyny, która pochodziła z kraju Izraela. 5 A król Aramu odpowiedział: «Wyruszaj! A ja poślę list do króla izraelskiego». Wyruszył więc, zabierając ze sobą dziesięć talentów srebra, sześć tysięcy syklów złota i dziesięć ubrań zamiennych. 6 I przedłożył królowi izraelskiemu list o treści następującej: «Z chwilą gdy dojdzie do ciebie ten list, [wiedz], iż posyłam do ciebie Naamana, sługę mego, abyś go uwolnił od trądu». 7 Kiedy przeczytano list królowi izraelskiemu, rozdarł swoje szaty i powiedział: «Czy ja jestem Bogiem, żebym mógł uśmiercać i ożywiać? Bo ten poleca mi uwolnić człowieka od trądu! Tylko dobrze zastanówcie się i rozważcie, czy on nie szuka zaczepki ze mną?»
8 Lecz kiedy Elizeusz, mąż Boży, dowiedział się, iż król izraelski rozdarł swoje szaty, polecił powiedzieć królowi: «Czemu rozdarłeś szaty? Niechże on przyjdzie do mnie, a dowie się, że jest prorok w Izraelu». 9 Więc Naaman przyjechał swymi końmi i swoim powozem, i stanął przed drzwiami domu Elizeusza. 10 Elizeusz zaś kazał mu przez posłańca powiedzieć: «Idź, obmyj się siedem razy w Jordanie, a ciało twoje będzie takie jak poprzednio i staniesz się czysty!» 11 Rozgniewał się Naaman i odszedł ze słowami: «Przecież myślałem sobie: Na pewno wyjdzie, stanie, następnie wezwie imienia Pana, Boga swego, poruszywszy ręką nad miejscem [chorym] i odejmie trąd. 12 Czyż Abana i Parpar
1, rzeki Damaszku, nie są lepsze od wszystkich wód Izraela? Czyż nie mogłem się w nich wykąpać i być oczyszczonym?» Pełen gniewu zawrócił, by odejść. 13 Lecz słudzy jego przybliżyli się i przemówili do niego tymi słowami: «Gdyby2 prorok kazał ci spełnić coś trudnego, czy byś nie wykonał? O ileż więc bardziej, jeśli ci powiedział: Obmyj się, a będziesz czysty?» 14 Odszedł więc Naaman i zanurzył się siedem razy3 w Jordanie, według słowa męża Bożego, a ciało jego na powrót stało się jak ciało małego dziecka i został oczyszczony.
15 Wtedy wrócił do męża Bożego z całym orszakiem, wszedł i stanął przed nim, mówiąc: «Oto przekonałem się, że na całej ziemi nie ma Boga poza Izraelem! A teraz zechciej przyjąć dar wdzięczności od twego sługi!» 16 On zaś odpowiedział: «Na życie Pana, przed którego obliczem stoję - nie wezmę!» Tamten nalegał na niego, aby przyjął, lecz on odmówił. 17 Wtedy Naaman rzekł: «Jeśli już nie [chcesz], to niechże dadzą twemu słudze tyle ziemi, ile para mułów unieść może, ponieważ odtąd twój sługa nie będzie składał ofiary całopalnej ani ofiary krwawej innym bogom, jak tylko Panu
4. 18 To jedynie niech Pan Bóg tylko przebaczy twemu słudze: kiedy pan mój wchodzi do świątyni Rimmona, aby tam oddać pokłon, opiera się na moim ramieniu - wtedy i ja muszę oddać pokłon w świątyni Rimmona, <podczas gdy on oddaje pokłon>. Tę jedynie czynność niech Pan Bóg przebaczy twemu słudze!» 19 On zaś odpowiedział mu: «Idź w pokoju!»

Iz38

1 W owych dniach Ezechiasz zachorował śmiertelnie1. Prorok Izajasz, syn Amosa, przyszedł do niego i rzekł mu: «Tak mówi Pan: Rozporządź domem twoim, bo umrzesz i nie będziesz żył». 2 Wtedy Ezechiasz odwrócił się do ściany i modlił się do Pana. 3 A mówił tak: «Ach, Panie, wspomnij na to, proszę, że postępowałem wobec Ciebie wiernie i z doskonałym sercem, że czyniłem to, co miłe oczom Twoim». I płakał Ezechiasz bardzo rzewnie.
4 Wówczas Pan skierował do Izajasza słowo tej treści: 5 «Idź, by oznajmić Ezechiaszowi: Tak mówi Pan, Bóg Dawida, twego praojca: Słyszałem twoją modlitwę, widziałem twoje łzy. Uzdrowię cię. Za trzy dni pójdziesz do świątyni Pańskiej
2. Oto dodam do twego życia piętnaście lat. 6 Wybawię ciebie i to miasto z ręki króla asyryjskiego i roztoczę opiekę nad tym miastem»3. 21 <Powiedział też Izajasz: «Weźcie placek figowy i przyłóżcie do wrzodu, a zdrów będzie!» 22 Ezechiasz zaś rzekł: «Jaki znak upewni mię, że wejdę do świątyni Pańskiej?»> 7 [Izajasz odrzekł:] «Niech ci będzie ten znak od Pana, że spełni On tę rzecz, którą przyrzekł4: 8 Oto ja cofnę cień [wskazówki zegarowej] o dziesięć stopni, po których słońce już zeszło na [słonecznym] zegarze Achaza»5. I cofnęło się słońce o dziesięć stopni, po których już zeszło.

 

W Ewangeliach jest wiele uzdrowień, w Dziejach Apostolskich uzdrowienia  w Imię Jezusa

Jezus znaczy Bóg zbawia.

Zbawia nie tylko duszę, ale całego człowieka. Trudno rozdzielić gdzie jest ciało a gdzie dusza. Jesteśmy całością.

Mk 14 – Męka i zmartwychwstanie Jezusa

Królestwo Boże jest bliskie, już nadchodzi.

Uzdrawia wszystkich, którzy do Niego przychodzili. Jezus zwraca się bezpośrednio do choroby, np.: przepędza gorączkę.

Uzdrawia dzisiaj.

Jedynie Bóg uzdrawia.

Królestwo Boże jest teraz a niby nie teraz! Nie wszyscy dostępują uzdrowienia. Czasami  Bóg robi nam niespodzianki, że nawet nie prosimy, tylko zbliżamy się do Niego a On uzdrawia. Żyjemy w czasie przejściowym, są znaki Królestwa, ale nie w pełni.  ( Np. przyjmują Jezusa za Pana i zbawiciela, ale wiara powierzchowna.)

Kiedy nie ma uzdrowienia to Bóg nam mówi, że mamy czekać na pełne Królestwo

Jezus posłał uczniów, aby modlili się za innych -  Łk 10, 1-10 - posłał 72. Jezus posyła także nas, abyśmy uzdrawiali w Jego Imię.

Jak się modlić o uzdrowienie?

Patrzymy na Jezusa jak On to robił.

1.     Uzdrowienie trędowatego. Jeśli chcesz, możesz mnie uzdrowić

Jezus zdjęty litością, wyciągnął rękę i powiedział chcę.

 

2.     Kto przyjmuje jedno z tych dzieci, Mnie przyjmuje.

Okazywać troskę, za których się modlimy, współczucie, dobrze im życzyć. Nie mamy chcieć spektaklu. Modlić się przy okazji, a nie jako cel sam w sobie. Czasem okazać pomoc, poprawić poduszkę, przebrać chorego.

3.     Proste modlitwy, krótkie a nie skomplikowane ( nie monolog i zachwyt jak pięknie się modlimy). Dziękuję Ci za mojego brata, uzdrów go. Amen.

Duch Święty może nas poprowadzić jak się modlić. Duch Święty daje wspólnocie czasem obraz. Czasami Duch Święty wskazuje czy się modlić czy nie za daną osobę. Czy nakładać ręce.  Czy Jezus nas posyła tam gdzie chcemy uzdrawiać, np. szpital?

4.     Zapytać o chorobę, o ból, cierpienie, o co się modlić, co dolega osobie. Modlimy się w Imię Jezusa Chrystusa –jako przedłużenie Jego ręki, aby Duch Jezusa Chrystusa uzdrowił tę osobę. ( Duchu Jezusa Chrystusa uzdrów tę osobę.)

Jezus dał całe swoje życie za nas a czy my jesteśmy skłonni ofiarować swoje życie za innych?

Miejmy też takie nastawienie, jeśli się modlimy w Imię Jezusa .


Ewangelia J 14

Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie

1.     Wiara w Jezusa

Pragnie abyśmy uwierzyli, że On chce naszego zdrowia.

Chcę. Pragnę, mówi do trędowatego. 

 

Gdy wiara w Jezusa wzrasta to objawia się Jego większa chwała.

 

2.     Zaufanie Bogu

Bądź wola Twoja

On chce więcej niż możemy sobie wymarzyć. Po Bożemu dopiero będziemy żyli w szczęściu.

Zaufanie to nie jest rezygnacja. Zrzucenie naszych ciężarów na Boga. Odpowiedzialność przekazujemy Bogu.

Ps 37

Bóg jest pewną drogą, zaufaj Mu

1J 5, 14-15

„Ufność, którą w Nim pokładamy, polega na przekonaniu, że wysłuchuje On wszystkich naszych próśb zgodnych z Jego wolą. A jeśli wiemy, że wysłuchuje wszystkich naszych próśb, pewni jesteśmy również posiadania tego, o cosmy Go prosili.”

3.     Wiara w moc modlitwy

Nie ma przypadków beznadziejnych, my jesteśmy beznadziejni. Gdy doświadczamy takich przypadków uzdrowień, bardziej Mu ufamy.

 

1.     Jest wolą Bożą, abyś był uzdrowiony, bo to jest zawarte w Jego planie odkupienia.

     Pwt 19,15

Zbrodnia musiała być  potwierdzona przez świadków

Mt 18, 16  Jezus mówi, weź dwóch świadków… ( strofowanie)

( nie pamiętam dlaczego ojciec Andrzej przywołuje te fragmenty, myślę, że też nawiązywał do wysyłania uczniów przez Jezusa po dwóch , aby świadectwo było wiarygodne, tak samo przy modlitwie wstawienniczej zaleca się, aby było co najmniej dwóch, którzy się modlą)

Jezus wziął nasze słabości i choroby na siebie.

Iz 53, 4-5  mówi: Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści4,
a myśmy Go za skazańca4 uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie

DLA TYCH KTÓRZY CHCĄ POSŁUGIWAĆ!

Czasem trzeba przyjąć czyjąś chorobę na siebie tak jak Jezus. Przepędzał demony, ale słabości i choroby wziął na siebie.

Ez 11,19 -  dam im jedno serce, dam nowego ducha

2 Kor 5,

Jeśli ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem

1P

Wolą Bożą nie jest abym chorował. Śmierć przyszła na nas przez zawiść diabła ( Mdr 2, 23-24). Choroba pochodzi od szatana. Każda z naszych chorób jest manifestacją siły szatana. Biblia nazywa chorobę – władzą diabła

Łk 13, 10-13

Uzdrowienie kobiety pochylonej

Choroba jak złodziej kradnie zdrowie, spokój, pieniądze

1 J 3, 8 - kto grzeszy jest dzieckiem diabła.

Naszym błędem jest poddawanie się chorobie.

Modlić się i sprzeciwiać szatanowi. Ma odejść od nas, naszych rodzin i majątku. Wysłać go pod krzyż Jezusa.

2.     Bóg zapewnił uzdrowienie przez swoje Słowo w Piśmie świętym Wj, Pwt, Ps 103, 3-5

Choroba była konsekwencją nieposłuszeństwa Izraelitów względem Prawa Bożego, złamanie przymierza. Nie mówili o życiu przyszłym. Sukces, szczęście, zdrowie odnosili do życia doczesnego.

Nowy Testament szczęście , zdrowie upatruje w wieczności.

Spojrzenie żydowskie zostawmy, my dopiero oczekujemy na Pełnię

3.     Sposób na przyjęcie uzdrowienia dostosowuje się do nas. Nie zawsze mamy odpowiednią wiarę, aby przyjąć uzdrowienie. U każdego inna miara, jedni więcej inni mniej mają.

Używaj imienia Jezusa. Rozkazuj by w imieniu Jezusa choroba ustąpiła. J 14, 13-14 A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. 14 O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię.

 W Ewangeliach, ani Dz nie ma mowy, aby się modlić, tylko rozkazywać, aby choroba wyszła

Dz 3, 6-8 Uzdrowienie chromego

W imię Jezusa domagam się moich praw, ty jesteś złodziejem i mordercą.

W imię Jezusa rozkazuję ci odejdź ode mnie ( od mojej siostry)

Dwie osoby wystarczą (nie musi być więcej), aby się modlić. Gdzie dwóch lub trzech tam Ja jestem pośród was

4.     Przyjąć uzdrowienie przez nałożenie rąk

Mk 16, 15-20 15 I rzekł do nich: «Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu! 16 Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony. 17 Tym zaś, którzy uwierzą, te znaki towarzyszyć będą: w imię moje złe duchy będą wyrzucać, nowymi językami mówić będą; 18 węże brać będą do rąk, i jeśliby co zatrutego wypili, nie będzie im szkodzić. Na chorych ręce kłaść będą, i ci odzyskają zdrowie».

Kto może nakładać ręce? – Wszyscy wierzący

Nasłuchiwać Boga i dostosować metodę, którą On nam proponuje.

Stopień uzdrowienia zależy też od naszego poziomu wiedzy i stopnia wiary. Bóg ma różne sposoby uzdrawiania.

Ręce można nałożyć gdziekolwiek, niekoniecznie na głowę.

MIEĆ przychodzi po WIERZYĆ

5.     Przyjąć uzdrowienie poprzez dar uzdrawiania

( duchowe dary – charyzmat uzdrawiania)

6.     Wiedzieć, że uzdrowienie należy do ciebie

Głęboka znajomość Pisma Świętego

Iz 53, Mt 8, 1P

Choć to wszystko jest tajemnicą

Eustachy żył 81 lat, umarli w połowie dni swoich - św. Antoni 36, o. Tardif 63 l

Najważniejsze życie wieczne.

1 Tes 5, 1-6

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz